15 juli 2012

PLÅTA! - idag P


P som i Pippi!

Har ett fågelbo på en lada vid stugan som vi inte hann ta bort.
Nu är ungarna kläckta och väldigt hungriga.
Lyckades få det här kortet på en av ungarna,
dom är tre syskon. Såg inte till någon mamma.

Min man har åkt upp till stugan nu ikväll med lite
grejer och tänkte ta några till bilder,
men han hade inte lika tur med mamman.
Han ringde nyss och berättade att han blivit
träffad i huvudet och på armen av fågelskit ;-)

Jag är glad att det inte var jag som blev träffad, han fick ta
ett kvällsbad i sjön, 17 grader är alldeles för kallt för mig!

Här hittar du fler foton.

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en hungrig liten P-ippi!

    Tur att du klarade dig från 17-graders-badet. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han/hon var nog jättehungrig.
      Jag vill gärna ha 25 grader om jag ska bada, så det är inte ofta det blir bad i sjön...

      Radera
  2. Men visst är det lite häftigt att kunna få fota dessa gapande munnar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var den enda bild jag hann få när den gapade, blir ju inte lika effektfullt när dom inte gapar.

      Radera
  3. Fågelungar kan verkligen gapa stort:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, munnen är större än huvudet ;-)
      Ser lite kul ut!

      Radera